Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SL hårdsatsar inför hösten

Publicerad: 22 augusti 2008, 12:24

Under fem veckor kör SL ut flera enheter som ska visa vad som är nytt för hösten. Bakom kampanjen står Saatchi & Saatchi.


Kampanjen ”Höstresan”, som startade i veckan, kommer att gå i radio, dagspress och trafikpress. Särskilt fokus ligger, precis som tidigare för SL, på trafiknära medier som busshållplatser, t-baneskyltar samt takskyltar i fordonen. Kampanjen kommer också att synas i Metro.

Budget för kampanjen är cirka 4,5-5 miljoner kronor och kampanjen kommer att gå under totalt fem veckor.

– Det här är vårt sätt att presentera den nya förbättrade tidtabellen och presentera höstens trafikutbud, säger Inger Cramér, projektledare på SL.

Syftet med kampanjen, som består av meningar där bokstaven T lyfts fram, är att berätta om den förbättrade servicen i trafikutbudet och att lyfta fram de nyheter som berör resenärer.

Nästa vecka startar även lokala kampanjer i Södertälje och Norrtälje. De har dock en annan utformning än huvudkampanjen.

Kampanjen är ursprungligen framtagen av Leo Burnett, som numera är en del av Saatchi & Saatchi.

Lyssna på SL:s radioreklam

Lyssna på SL:s radioreklam om bussar

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.