Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SL påminner om att du har närmre till tuben än du tror

Publicerad: 16 november 2017, 08:23

Foto: Skärmdump

Efter att i somras ha fått förnyat förtroende från SL presenterar Ehrenstråhle en ny kampanj för kollektivtrafiksjätten.


Ämnen i artikeln:

Hobby FilmReklamEhrenstråle

Ehrenstråhle har jobbat ihop med SL sedan 2014 och fick i somras förnyat förtroende efter en offentlig upphandling. Nu presenterar de en kampanj som kommer att visas på bio, utomhus och i sociala medier med premiär den 20 november.

– Kampanjen tar avstamp i en rapport gjord av SLL som visar att en stor del av Stockholms bilister har betydligt bättre förbindelser än vad de känner till. Det är just dessa personer vi vill nå i detta nedslag säger Suss Forssman Thullberg, kommunikationschef på Trafikförvaltningen och SL.

– När man jobbar med SL så finns det en otrolig flora av ikoner att plocka upp. Jag tror att vi verkligen dragit det till sin spets i denna kampanj. Till och med det klassiska 'Nästa-stations'-ljudet är remixat till en bossa nova-låt som ackompanjerar packshoten, säger Jakob Elmgren, art director på Ehrenstråhle.

Filmen är producerad av Hobby Film och regisserad av Magnus Renfors.

Arbetsgrupp
Projektledare: Anna Lennström
Copywriter: Joakim Estemar
Art director: Jakob Elmgren
Final art: Linda Engström
Produktionsledare: Åsa von Yxkull

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.