Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

SL påminner om att du har närmre till tuben än du tror

Publicerad: 16 November 2017, 08:23

Foto: Skärmdump

Efter att i somras ha fått förnyat förtroende från SL presenterar Ehrenstråhle en ny kampanj för kollektivtrafiksjätten.


Ämnen i artikeln:

Hobby FilmReklamEhrenstråle

Ehrenstråhle har jobbat ihop med SL sedan 2014 och fick i somras förnyat förtroende efter en offentlig upphandling. Nu presenterar de en kampanj som kommer att visas på bio, utomhus och i sociala medier med premiär den 20 november.

– Kampanjen tar avstamp i en rapport gjord av SLL som visar att en stor del av Stockholms bilister har betydligt bättre förbindelser än vad de känner till. Det är just dessa personer vi vill nå i detta nedslag säger Suss Forssman Thullberg, kommunikationschef på Trafikförvaltningen och SL.

– När man jobbar med SL så finns det en otrolig flora av ikoner att plocka upp. Jag tror att vi verkligen dragit det till sin spets i denna kampanj. Till och med det klassiska 'Nästa-stations'-ljudet är remixat till en bossa nova-låt som ackompanjerar packshoten, säger Jakob Elmgren, art director på Ehrenstråhle.

Filmen är producerad av Hobby Film och regisserad av Magnus Renfors.

Arbetsgrupp
Projektledare: Anna Lennström
Copywriter: Joakim Estemar
Art director: Jakob Elmgren
Final art: Linda Engström
Produktionsledare: Åsa von Yxkull

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.