Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Slagsmål i tv-studion

Publicerad: 25 augusti 2011, 07:15

Vem har sålt sig mest till reklambranschen – Vampire Weekend eller The Black Keys?
Stephen Colbert lät banden strida i tv-studion vilket slutade med slagsmål.


Ämnen i artikeln:

Stephen Colbert

Stephen Colbert i Comedy Centrals Colbert Report sitter i år med i juryn för Grammy eftersom han förra året vann med bästa komedialbum.

I sin show i tisdags diskuterade han hur och vad han ska rösta på. Framför allt i favoritkategorin ”Best alternative music album”, vilket han definierade som ”Under the radar, independent music that anti establishment types can buy at Starbucks.”

Efter utsållning, Arcade Fire fick inte vara med eftersom bandet varit hos Jon Stewart, återstod Vampire Weekend och The Black Keys. Men för att välja rätt band, med vassast och rätta icke-kommersiella attityd, fick avgöras utifrån vilket band som fått med flest låtar – i reklamfilmer, enligt Colbert.

Därför hade han bjudit in banden till studion för att duellera i vem som varit mest sell-out.

Det blev en hård kamp med musik i reklamfilm för Honda, Tommy Hilfiger, Hewlett-Packard, Zales, Victoria’s Secret och Sony Ericsson.

Stephe Colbert kom fram till ”…att banden horat ungefär lika mycket”. Då utbröt slagsmål i studion vilket urartade när en representant från National Academy of Recording Arts and Sciences, som håller i Grammy, kom in i studion.

Men det är fortfarande inte klarlagt vem som har haft flest låtar i reklamfilmer.

The Colbert ReportMon - Thurs 11:30pm / 10:30cMeTunes - Grammy Vote - Dan Auerbach, Patrick Carney & Ezra Koenigwww.colbertnation.comColbert Report Full EpisodesPolitical Humor & Satire BlogVideo Archive

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Stephen Colbert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.