Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sluta leta efter bilnycklarna

Publicerad: 4 Juli 2013, 11:27

Foto: Pressbild.

750 000 mottagare och input från tusentals fans över hela världen. Det är resultatet av Jung Relations Crowdsourcing-kampanj för att vidareutveckla Volvos mobilapp - Volvo on Call.


Ämnen i artikeln:

VolvoJung

Hitta bilnycklarna, betala parkering, berätta när p-tiden är på väg att  ta slut och visa närmaste bensinstation när tanken börjar bli tom.

Det  är det som Volvos cirka 1 miljon Facebook-fans tycker vore de allra  mest åtråvärda funktionerna i Volvos mobilapp – Volvo on Call.:

Bakgrunden  är att Volvo vill vidareutveckla sin app Volvo on Call med framtidens  tjänster. Och för att verkligen ta reda på vad kunderna vill ha genomförde  man, i samarbete med Jung Relations, en crowdsourcingbaserad  Facebook-kampanj på åtta marknader.

Resultatet har inte låtit vänta på  sig.

Volvo har fått in tusentals önskemål och förslag från sina  fans världen över:
– Vi är överväldigade av den feedback vi har fått  och det intresse våra fans har visat för applikationen. Vi har tagit del  av en imponerande mängd idéer som kommer vara till stor hjälp när vi  finslipar och vidareutvecklar applikationen, säger Mikael Karlsson, chef  för Mobil och Digital på Volvo.

Vad Volvo framförallt slogs av är  att bilförarna vill ha en app som verkligen förenklar vardagen med  alltifrån att hitta bilnycklarna till att hjälpa till med  pakeringstider.

Mikael Karlsson tycker att Volvos samarbete med  fansen visar att fordonstillverkaren lever utifrån sitt egen  varumärkesstrategi Designed Around You.
– Vi vet ännu inte vad  framtidens smartphone-app kommer att ge oss, men förslagen är väldigt  intressanta och vi tar dem med oss när vi utvecklar Volvo on Call  vidare, säger Mikael Karlsson.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

VolvoJung

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.