Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 juli 2015, 11:41
Försäljningen ökade efter att Aerie slutade retuschera sina modeller
Foto: Aerie
Underklädesmärket ville utmana skönhetsidealen. Efter ett år med kampanjen #AerieReal har man sett en ökad försäljning.
DetUnderklädesnärket Aerie lanserade förra året kampanjen #AerieReal. Syftet var att visa upp modeller rakt upp och ned. Tatueringar, skönhetsfläckar, ärr och bristningar, allt fick vara kvar. Det skriver Independent.
Kampanjen har fått mycket uppmärksamhet och tidigare i år fick den stöd från US National Eating Disorder Association.
Men det är inte bara goodwill som har renderats, även ekonomiskt verkar kampanjen ha lönat sig. Resultatet efter ett år är en ökad försäljning med nio procent.
– Aerie vill utmana standarden med supermodeller och starta en dialog med modeindustrin, säger Jennifer Foyle, varumärkeschef på Aerie, i en kommentar.
Ett foto publicerat av aerie (@aerie) Jun 9, 2014 kl. 5:32 PDT
Ett foto publicerat av aerie (@aerie) Apr 25, 2015 kl. 9:53 PDT
Mika Wallgren