Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Slutar som marknadschef på Kia Motors

Publicerad: 11 oktober 2012, 13:43

Maria Berglund.

Foto: Samir Soudah.

Kia Motors marknadschef, Maria Berglund, slutar efter sju år, kan Resumé avslöja. – Nu känner jag att jag vill göra något annat, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Kia

– Jag har varit på Kia i sju år och haft förmånen att vara med om den  fantastiska resa där vi har gått från att vara okända på den svenska  marknaden till att bli det fjärde största märket. Nu känner jag att jag  vill göra något annat, säger Maria Berglund till Resumé.

Var det ett svårt beslut att lämna?
– Det är stort beslut som jag har funderat länge på. När jag har ett   uppdrag är jag oerhört engagerad i det och jag behöver avsluta det på   ett bra sätt för att se vad jag ska göra härnäst. Nu har jag förmånen   att kunna ta en paus och hinna med andra viktiga saker i livet. Men jag   är övertygad om att jag kommer att dyka upp i kommunikationsbranschen   igen.

Vad ska du göra nu?
– Jag har bestämt mig för att ta en liten paus, ägna tid åt min lilla son,  läsa lite kurser, för att sedan ta beslut om vad jag vill göra härnäst.

Vad vill du jobba med i framtiden?
– Jag vill fortsätta jobba med kommunikation och varumärken. Att vara på  Kia har varit ett drömuppdrag, men efter sju år känns det lagom och jag  vill testa något nytt.

Vad är du mest stolt över med tiden på Kia?
– Att få vara med att lyfta varumärket som knappt fanns på den svenska  bilmarknaden innan till att bli det fjärde största. Jag är också stolt  över att vi har vågat lite annorlunda saker i branschen och satsa på  andra målgrupper än de vanliga.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Kia

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.