Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Slutfestat i Cannes

Publicerad: 10 mars 2009, 08:10

De stora festerna längs Croisetten under Cannes Lions är inställda innan festivalen ens har börjat. Storbyråerna håller hårt i biljetterna till Cannes i juni. Ersätt dansskorna och badhandduken med anteckningsbok, för i år är reklamfestivalen seriös/tråkig, rapporterar Adage.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Publicis låter bara de nominerade kreatörerna och direktörerna som ska delta i seminarier åka dit. Och festen som Publicis alltid arrangerar på torsdagsnatten är inställd.

Det går inte att tröstfesta hos Havas och deras Havas Café nere på stranden eftersom det är stängt i år.
Veckans mest eftertraktade fest är DDB:s fredagsparty. Festbiljetterna brukar säljas på Ebay för fantasisummor. I år är festen inställd.

– Du måste vara tondöv om du har en stor fest i Cannes det här året, säger Chuck Brymer, vd för DDB Worldwide.

I stället för fest ska DDB arrangera ett frukostseminarium med Barack Obamas pr-geni David Plouffe. Chuck Brymer hoppas att det blir uppskattat.

Festivalledning påpekar också att man har ett fullspäckat seminarieprogram. Festivalgeneralen Phil Thomas vill speciellt lyfta fram ett panelarrangemang med marknadschefer för Procter & Gamble, McDonald och Kraft Foods och allt leds av WPPs Martin Sorrell.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.