Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Små genier från Ruth

Publicerad: 1 juli 2009, 09:43

Vid årsskiftet tog reklambyrån Ruth över uppdraget för Tekniska museet. Idag har den första stora kampanjen från byrån premiär. Fokus ligger på intressera unga för teknik.


Ämnen i artikeln:

RuthTekniska Museet

Första bilden ut i sommarkampanjen, som även tävlar i DN:s reklamtävling Reklamcupen, är på en liten tjej med samma min som Einstein.

– För oss är bilden en jättefin och enkel symbol för att vi kommer att satsa ännu mer på barn och ungdomar, säger Ulrika Forsberg, kommunikationschef på Tekniska Museet, i en kommentar.

Ruth har ägnat våren till analys, strategi och grundarbete. Det här är den första stora kampanjen sedan det nya samarbetet inleddes. Fokus ligger på att få fler barn och ungdomar intresserade av teknik. Temat för sommarkampanjen är små genier.

Kampanjen, som kommer att gå i print samt synas på bussar i Stockholmsregionen, ska enligt Ruth visa att Tekniska Museet är mer än bara underhållning för stunden.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

RuthTekniska Museet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.