Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Små små människor gör reklamfilm

Publicerad: 3 April 2009, 12:02

Campus Härnösand, som är en del av Mittuniversitetet, vill locka till sig nya studenter. Här är kampanjen som ska göra jobbet.


I kampanjen vänder byrån det lilla till en fördel. Med hjälp av två små plastfigurer berättar de om varför man bör söka till Campus Härnösand. Man går inte vilse, det är ingen väntetid i matkön och föreläsningssalarna ligger nära varandra.

Första delen av kampanjen pågår från 2 april till den 15 april. Men Mittuniversitet gör en långsiktig satsning för att locka till sig studenter och den totala satsningen kommer att pågå till 2012.

Totalt satsar universitet 30 miljoner kronor på olika marknadsföringsaktiviteter som ska öka studentantalet de kommande tre åren.

Den nu aktuella kampanjen består av reklamfilm, adshells, annonser, en jätteliten broschyr samt webb.

Bakom kampanjen står Högberggruppen och Flatmate Web Agency.

Campus Härnösand

Högberg.gruppen:                  
Kikki Högberg. pl
Daniel Hägglund, Ad
Staffan Ryberg, copy
Amalia Johansson, formgivare

Flatmate Web Agency
André Högberg, designer
Ted Sundin, webbutvecklare

Cricket Film
Henrik Gyllenskiöld, producent

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.