Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Småföretagare lever lyxliv i F&B:s nya kampanj för Volvo Trucks

Publicerad: 21 Augusti 2019, 06:44

I Forsman & Bodenfors nya kampanj för Volvo Trucks kan småföretagaren Bob leva lyxliv tack vare de besparingar han gör med lastbilsjättens nya turbo coumpoundingmotor.


Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksReklamForsman & Bodenfors

Forsman & Bodenfors nya kampanj för Volvo Trucks ska lyfta fram lastbilsjättens nya, förbättrade turbo coumpoundingmotor i största lastbilen Volvo VNL. Förbättringarna innebär att motorn ger en bränslebesparing på 11 procent i jämförelse med den tidigare modellen, vilket bland annat ska betyda mindre pengar på drivmedel samt att motorn ger en mindre miljöpåverkan.

I kampanjen "The Cash Machine" står karaktären Bob i centrum, en småföretagare som tack vare att han sparar in pengar med den nya turbo coumpoundingmotorn kan spendera mer på sin flärdfulla livsstil. Det innebär bland annat att han äter gourmetluncher och får förstklassiga behandlingar hos barberaren. Dessutom kör han en gludpläderad Volvo VNL. Payoffen lyder "Live a little. Save a lot".

– Vi ville uppmärksammade fördelarna med den nya turbo coumpoundingmotorn på ett okonventionellt och oväntat sätt. Även om de flesta kunder sannolikt inte kommer spendera sina besparingar på samma sätt som Bob, så sätter det ljus på hur den nya motorn kan vara ekonomisk fördelaktig för lastbilsflottor, yrkesförare och företagare, säger Fredrik Klevenfeldt, director of brand and marketing communications på Volvo Trucks Nordamerika, i ett pressmeddelande.

Kampanjen lanseras under onsdagen i Volvo Truck Nordamerikas sociala medier-kanaler.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.