Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 april 2011, 13:20
Här är Lowe Brindfors tredje film för Swedbank.
Med en ny karaktär:
Småföretagaren Kaninen.
I december lanserade Swedbank, tillsammans med reklambyrån Lowe Brindfors, kommunikationskonceptet ”Livet Under Eken” med ekorren och ankan.
I den nya reklamfilmen finns en ny bekantskap – småföretagaren Kaninen. Denna kanin visar att det är ”möjligt att finna nya, kreativa vägar till expansion av företagets affärer".
Enligt Swedbank oc Lowe brindfors är syftet att få kunderna att inse fördelen med att ha en företagspaketering av finansiella tjänster som i kombination med rådgivning genererar affärsmöjligheter.
–Det är den första av våra reklamfilmer som kommer lyfta ett konkret erbjudande, så det ska bli intressant att se hur marknaden svarar på budskapet. Självfallet hoppas vi att de första filmernas positiva resultat även påverka försäljningen positivt, säger Teresa Hamilton-Burman, chef Företagsmarknad Swedbank, i ett pressmeddelande.
Utmaningen här var att ge nytt liv åt dramatiseringen av ett litet företags utveckling. Detta är en flitigt berättad historia i reklamsammanhang. Men med hjälp av invånarna under eken hoppas vi kunna ge vår unika bild av en småföretagares möjligheter, säger Martin Bartholf, Lowe Brindfors.
Uppdragsgivare Swebank
Koncernmarknadsdirektör: Björn Larsson
Arbetsgrupp Lowe Brindfors
Art Director: Rickard Villard
Copywriter: Martin Bartholf
Projektledare: Johan Öhlin
Produktionsledare: Anette Nygårds
Byråproducent: Marcus Sundquist,
Produktionsbolag: Aardman
Magnus Helander