Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 maj 2011, 06:33
Reklambyrån NPP:s app till Vardagsmaten.se blev en succé direkt.
Efter fyra dagar var appen den näst mest nedladdade gratisappen på Appstore.
Ämnen i artikeln:
NPP ReklambyråSkärmdump från Vardagsmaten.se
För en månad sedan skrev Resume.se om Vardagsmaten.se, ett samarbetsprojekt mellan Axfood, Hemköp och Willys. Bakom konceptet står NPP Reklambyrå, som också tagit fram appen till Vardagsmaten.se.
Appen, som lanserade förra veckan, blev en succé direkt och efter fyra dagar var den den näst mest nedladdade gratisappen på Appstore.
– När vi skapade konceptet kring Vardagsmaten såg vi problemet att världen är proppfull av receptsajter med mer eller mindre krångliga recept. Lösningen Vardagsmaten.se:s storhet ligger i enkel mat och förträffligheten i den slumrande konsten mat planering. När vi nu lanserade appen fick vi ännu ett kvitto på att det verkligen fungerar, säger Dan Berggren, projektledare och strateg på NPP, i ett pressmeddelande.
Än så länge finns appen bara till iphone men inom krot kommer den även att lanseras för Android.
Christian Ström
Ämnen i artikeln:
NPP Reklambyrå