Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Smärtan blev guld värd

Publicerad: 25 april 2013, 11:52

En av annonserna som vinner Guld (beskuren).

Det kan göra rejält ont när man ger järnet. Forsman & Bodenfors "Idrottsskador" för Apoteket anses vara årets bästa i Guldäggets printkategori. DDB, Granath Havas, TBWA och King vinner Silverägg.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Forsman & Bodenfors vinner sitt andra Guldägg för kvällen. Den här gången tillsammans med Apoteket.

Annonserna illustrerar tydligt och utan ord vilka typer av skador som idrottande kan ge upphov till.

Fyra Silverägg delas också ut. De går till:
- Granath Havas, Bröllopet, Returpack
- TBWA, StockholmHjärnan, Moderna Museet
- King, Miljonär direkt på skrapet, Triss
- DDB Stockholm, Människans sinnen Serie, McDonald's  

Juryns motivering: "Kraftfull kommunikation i dubbel bemärkelse. Här har man satsat allt men landat platt... rätt ner i ett Guldägg. Så kan det gå när man vågar ta i lite extra. Årets guldäggsvinnare är Apoteket och Forsman & Bodenfors för annonsen Sportskador".  

Arbetsgrupp: Art Director: Joakim Blondell Copywriter: Johan Holmström Formgivare: Nina Andersson Fotograf: Aorta Kundansvarig: Leif Sorte Originalare: F&B Factory Produktionsledare: Jessica Sjölin, Helena Lignell Projektledare: Daniel Smedfors Uppdragsgivare: Caroline Wingårdh, Johan Landeström Mediebyrå: OMD

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.