Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Smicker köper ut sig från nätverket

Publicerad: 3 September 2014, 09:29

Pepe Larsson.

Foto: Christoffer Edling.

Relationsmarknadsföringsbyrån Smicker har köpt ut sig från IRI-nätverket. Nu ska en förlust vändas till vinst – och byrån har börjat rekrytera igen. – Det här blir bra för oss. Ni kan vi själva definiera vad för typ av kreativitet, innovation och kommunikation vi ska ägna oss åt, säger vd:n och grundaren Pepe Larsson.


Ämnen i artikeln:

Smicker

Smicker som via Lentus-gruppen blev Aegis-ägt 2011 hamnade sedan hos IRI-nätverket.

Men nu har byrån köpt ut sig från IRI.

– Hos IRI kom vi för långt ifrån att diskutera kreativ utveckling och vårt kreativa erbjudande, säger Pepe Larsson.

– Att bli en oberoende, privatägd byrå betyder att Smicker kommer bli mer flexibla i anpassningen till det snabbt föränderliga marknadsföringslandskapet i Sverige, när vi utvecklar vår kreativa och innovativa kultur. Nu får vi ännu större möjligheter att själva, ur ett kreativt perspektiv, definiera vad som är effektiv Customer Engagement-kommunikation.

Smicker, med knappt 20 anställda hade ett tufft 2013 då byrån gick back med nära 2,4 miljoner kronor och tvingades till nedskärningar i form av fyra tjänster.

Nu ska den negativa trenden brytas. Pepe Larsson är övertygad om att det kommer att bli ett plusresultat för byrån som omsätter nära 20 miljoner kronor.

Smicker har börjat rekrytera igen och har två nya medarbetare på plats inok kort. Ytterligare en vakans ska fyllas.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Smicker

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.