Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Smiling Cashew blev årets kund i JCDecaux-tävling

Publicerad: 12 mars 2014, 15:17

Fairtrade-nötter att knäcka för de tävlande

Fairtrade-företaget Smiling Cashews blev utnämnda till årets kund i JCDecauxs tävling UTE 2014.


Nu är det upp till de tävlande reklambyråerna att skapa Sveriges bästa reklamaffisch och synliggöra den Fairtrade-märkta cashewnöten.

För sjunde året i rad bjuder JCDecaux in Sveriges kreatörer att tävla i annonser som skall synas i utomhusmiljöer runt om i Sverige. Här är den reklambyrå som varit kreativ och innovativ en potentiell vinnare av en unik resa för fem personer till Paris med nedslag på JCDecauxs huvudkontor.

25 reklambyråer är med och slåss om 15 tävlingsplatser. I maj presenteras årets vinnare.

Årets kund är The Smiling Group – ett företag som säljer Fairtrade-märkta cashewnötter i svensk handel under varumärket Smiling Cashew.

Personerna bakom företaget heter Oscar Carlsson och Joakim Söderling och deras idé föddes utifrån en resa till Gambia där de skulle undersöka hur bistånd kunde anpassas bättre utifrån biståndstagarens synvinkel.

– Att som ett litet bolag med begränsade resurser få vara med i ett sånt här stort maskineri som Ute By JCDecaux är en otroligt fin möjlighet. Vi hoppas på att få ut vårt budskap och att fler upptäcker våra Fairtrademärkta cashewnötter och provar dem, säger Oscar Carlsson.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News