Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Smiths feta uppdrag

Publicerad: 9 juni 2009, 12:27

Smith Reklambyrå har vunnit uppdraget att ta hand om Fontanas marknadsföring. – Vi har en inhousebyrå men kände att det var dags att någon annan tog en titt på vår kommunikation, säger Olle Törsleff, marknadschef på Fontana.


Ämnen i artikeln:

Smith

Fontana har de senaste åren gjort det mesta av företagets kommunikation själva. Nu har de valt en extern byrå. Uppdraget gick till Smith.

– Fokus ligger på varumärkesbyggande där första insatsen blir en ny webbplats men uppdraget innebär också satsningar i övriga kanaler, säger Gustaf Grapengiesser, vd på Smith.

Arbetet har inletts och Olle Törsleff hoppas att första annonsen kan komma ut till sensommaren.

Vad ska Smith göra för er?
– Vi har en inhousebyrå, som vi har haft i alla år, så de ska i första hand vara ett bollplank. Vi är ett familjeföretag och gillar att jobba internt men nu kände vi att vi ville ha lite friska tag.

Fontana, som fokuserar på grekiska livsmedel, har tidigare jobbat med bland annat reklambyrån Malla.

Hur mycket lägger ni på marknadsföring per år?
– Det är svårt att svara på. Men i år har vi knappt kört någonting alls eftersom vi har velat göra om annonsen. Vi har haft samma annons i tre år nu. Det var dags att göra något nytt, säger Törsleff.

Fontanas budget går till webb, print och butik.

Vilken är er närmsta konkurrent?

– Zeta, de har ungefär liknande produkter.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Smith

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.