Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Smörflirten med Göteborgare – Bregott blir Bregött

Publicerad: 27 Juni 2016, 14:48

Foto: Bregott

Bregottfabriken byter tillfälligt dialekt – och smörproducenten använder paketet som marknadsföringsyta när man byter ut o mot ö.


Ämnen i artikeln:

BregottBregottfabriken

– Allt blir lite härligare när man byter ut gott mot gött helt enkelt, dessutom är det ju faktiskt så man uttalar Bregott i många delar av Sverige, säger Arlas Katarina Klingberg i en kommentar till en ny kampanj.

I tittarnas senaste besök på Bregottfabriken symboliserar en av kossornas "muuu" ett tillfälligt dialektbyte. På förpackningen byter man nämligen från Bregott till Bregött för en tid, i syfte att få kunderna att haja till. Smaken och innehållet är detsamma och de tillfälliga paketen säljs i en begränsad upplaga.
– Bregott är ett av Sveriges mest kända varumärken; vårt reklamkoncept Bregottfabriken har synts på tv i mer än tjugo år och Bregottpaketet är en självklarhet på nästan vartenda frukostbord vid det här laget. Därför är det extra kul att överraska lite. Paketet är en perfekt marknadsföringsyta som används alldeles för sällan säger Katarina Klingberg på Arla.

Arla lanserar samtidigt en plugin (Göttifieraren) som ändrar alla "gott" till "gött" som dyker upp i det dagliga surfandet.

Bakom kampanjen ligger Åkestam Holst.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

BregottBregottfabriken

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.