Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 Mars 2013, 10:11
Unilever har utsett Lowe Brindfors till ny huvudbyrå för Flora. Byrån ska ansvara för alltifrån varumärkes- och portföljstrategi till kommunikation i samtliga kanaler.
Lowe Brindfors har vunnit tre uppdrag på kort tid – Trygg-Hansa, Norsk Sjömat och nu alltså även Flora:
– Vi sökte en byrå som förstår hela kedjan, från varumärkes- och portföljstrategi till varumärkesbyggande- och taktisk kommunikation ute i butik, säger Ingrid van Veldhuizen, brand development manager för Flora på Unilever i en kommentar.
Lowe Brindfors kunskap om den svenska marknaden samt direkttillgången till nätverkts resurser var ytterligare en orsak till valet.
Uppdraget går ut på att positionera och stärka Flora som varumärke:
– Flora är ett varumärke som många svenskar har lång relation till. Att Flora dessutom har stora ambitioner för varumärket och kommunikationen framöver är naturligtvis väldigt spännande, säger Annette Gårdö, vd på Lowe Brindfors i en kommentar.
Karl-Johan Byttner