Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Smörigt uppdrag för Brindfors

Publicerad: 8 Mars 2013, 10:11

Unilever har utsett Lowe Brindfors till ny huvudbyrå för Flora. Byrån ska ansvara för alltifrån varumärkes- och portföljstrategi till kommunikation i samtliga kanaler.


Ämnen i artikeln:

Annette GårdöTrygg-Hansa

Lowe Brindfors har vunnit tre uppdrag på kort tid – Trygg-Hansa, Norsk Sjömat och nu alltså även Flora:

–  Vi sökte en byrå som förstår hela kedjan, från varumärkes- och  portföljstrategi till varumärkesbyggande- och taktisk kommunikation ute i  butik, säger Ingrid van Veldhuizen, brand development manager för Flora  på Unilever i en kommentar.

Lowe Brindfors kunskap om den svenska  marknaden samt direkttillgången till nätverkts resurser var ytterligare  en orsak till valet.

Uppdraget går ut på att positionera och stärka Flora som varumärke:
– Flora  är ett varumärke som många svenskar har lång relation till. Att Flora  dessutom har stora ambitioner för varumärket och kommunikationen  framöver är naturligtvis väldigt spännande, säger Annette Gårdö, vd på  Lowe Brindfors i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Annette GårdöTrygg-Hansa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.