Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Sms-språk ger ännu mer guld till F&B

Publicerad: 23 April 2014, 12:26

Emoji-språket äger.

Sms-språket emoji i reklamen gav Forsman & Bodenfors och Comviq guldägg i Utomhus-kategorin.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2014Forsman & Bodenfors

– Med det här språket kan man säga så mycket mer än med ord, sa Comviqs marknadschef Lotta Onaji i höstas om kampanjen.

Tanken var att låta variationen bli en del av strategin i stället för att pumpa ut samma budskap – enheterna byggde varandra. Comviq är mycket tillfreds med responsen. Många har stannat till vid utomhustavlorna för att lösa de olika rebusarna.

I kategorin delades tre silverägg ut – till Garbergs ”Street posters” för Norwegian, DDB:s McSenior för McDonalds och DDB:s ”Vad håller du på med?” för Försvarsmakten.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.