Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Smutsig el avslöjas

Publicerad: 22 september 2013, 20:22

Reklambyrån Masscreation ligger bakom bakom Telge Energis lansering av Smutselskollen.se.
Konceptet ska ge dig insyn i vilka energislag som alla Sveriges elbolag verkligen använder sig av.


Ämnen i artikeln:

Telge EnergiMasscreation

Lanseringen av Smutselskollen.se görs med stöd av Världsnaturfonden WWF.

–Målet är att få människor medvetna om att det inte räcker med att välja  ett avtal med förnybara energikällor – för man kan då lätt fortfarande  vara med och stötta ett elbolag som använder smutsig el, säger Mats  Fagerström, vd på Telge Energi, i ett pressmeddelande.

Enligt masscreation och Telge Energi bygger kampanjen på ”de stora elbolagens ovilja att prata om deras  koldioxidutsläpp”. Konceptet kommer att spridas i sociala media och gå i tv,  utomhus och i print.

Arbetsgrupp:
Idé: Masscreation
Media: Bizkit
Filmproduktion: Mad Crew
Digital produktion: Mogul
Uppdragsgivare: Mats Fagerström, VD Telge Energi

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Telge EnergiMasscreation

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.