Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Smutsigt reklamjippo av Lidl”

Publicerad: 30 september 2013, 13:35

Jonas Cramby.

Foto: Pressbild/United Screens.

Kokboksförfattaren, programledaren och krogrecensenten Jonas Cramby kallar Lidl:s tillfälliga ”lyxkrog” Dill för ett ”smutsigt reklamjippo”.


Ämnen i artikeln:

LidlDillIngo

I fredagens Metro recenserade Jonas Cramby popup-krogen Dill, utan att då veta att det var ett reklamjippo för Lidl. Han var föga entusiastisk över maten. Cramby menade att de flesta rätterna ”såg ut som om påskharen har nyst på tallriken”.

I dag, efter att det visat sig att Lidl och reklambyrån Ingo ligger bakom Dill, är Jonas Cramby förgrymmad.

”I helgen visade det sig att Dill inte var ett svajigt försök att  demokratisera den högre gastronomin utan bara ytterligare en av de  tröttsamma reklambluffar där företag under en tunn fernissa av socialt  samvete ser sig fria att ljuga för människor”, skriver Cramby.

Han är arg för att han och andra gäster faktiskt betalat för att vara "ovetande statister i ett smutsigt reklamjippo".

”Vad är gängse taxa för en kvälls reklamarbete? 10 000 per skalle? Och Lidl: Var skickar vi fakturorna?”, skriver Jonas Cramby.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

LidlDillIngo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.