Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Snabbhet ska sälja Suzuki

Publicerad: 19 augusti 2008, 14:34

Delorean Webb, den nystartade avdelningen hos Delorean, har tagit fram den svenska kampanjsajten som ska lansera Suzukis motorcykel Hayabusa.


Hayabusa lanserades visserligen redan 1999 men har i år kommit ut i en ny version med ny prestanda och det är den lanseringen som Delorean jobbat med.
– Vi fick uppdraget tidigt i våras och sajten har precis gått upp live, säger Joakim Slättegård, vd på Delorean och projektledare för kampanjen.

När den första modellen av Hayabusa kom låg fokus bland annat på motorcykelns snabbhet. I den nya kampanjen har Delorean webb valt att fokusera på fyra olika delar som kännetecknar motorcykeln: l uft, kraft, form och ljud.

– Det här är världens snabbaste motorcykel och vi vill positionera den som det också. Den kan komma upp i 300 kilometer i timmen men det är inte alla som kommer att kunna provköra den. Med den här sajten vill vi ge alla chansen att ta en närmare titt på motorcykeln. Ett särskilt viktigt element som vi lagt till är ljud. Det är viktigt för oss och det är viktigt för motorcyklister, säger Joakim Slättegård.

Vad har ni inspirerats av när ni gjorde sajten?
– Vi ville presentera motorcykeln i ett stort öde rum, för att motorcykeln skulle få ta plats. Visuellt inspirerades vi av den underbara 80-talsfilmen Tron och försökte även få med den glossiga känslan från Dödstjärnan i Star Wars, säger Johannes Ring, kreatör på Delorean.

Delorean webb startade upp i våras.

Suzuki

Uppdragsgivare: Gustaf Frieberg; KG Knutsson AB
Byrå: Delorean Webb
Arbetsgrupp: Johannes Ring kreatör, Johan Eklund kreatör, Joakim Jarl flash, Joakim Slättegård projektledning

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.