Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Snacka om PR för reklamskolan

Publicerad: 14 april 2011, 20:43

Berghs School of Communication vinner Guldägg i kategorin PR för "Don´t tell Ashton".


Ämnen i artikeln:

Berghs School of CommunicationGuldägget 2011

Berghs School of Communicatiosn vinner Guldägg i kategorin PR för "Don´t tell Ashton" med motiveringen:

"Årets vinnare stack ut och träffade juryn som ett knytnävslag i ansiktet. Ett lysande exempel på hur man gör det mesta möjliga av det minsta möjliga och hur en kampanj inte bara kan skapa samtal utan även drivas av dem. Juryn sätter sig snällt i skolbänken, räcker upp handen och svarar."

Förra året tog Forsman & Bodenfors hem Guldägget i kategorin för "Dear Steve Jobs".

Guldägg 2011 kategori PR

Byrå: Berghs School of Communication Bidragsnamn: Don’t tell Ashton Uppdragsgivare: Berghs School of Communication Produktionsledare: Lina Appelgren IC, Kreatör: Maja Folgerö, Olle Isaksson, Jonas Åhlen, Dinny Zerge, Felippe Mont IC, Strateg: Johan Gerdin, Victoria Nyberg PR: Maria Sandberg, Sara Eriksson Kodning: Mikael Holm Uppdragsgivare ansvarig: Åsa Marklund

Silverägg 2011 kategori PR

Byrå: Prime PR Bidragsnamn: Vac from The Sea Uppdragsgivare: Electrolux Uppdragsgivare ansvarig: Jonas Magnusson, Julia Emmerich Art Director: Carl Fredrik Holtermann Copywriter: Devi Brunson, Carl Fredrik Holtermann Creative Director: Jonas Bodin Executive Creative Director: Tom Beckman Originalare: Fredrik Olsson Planner: Kerem Yazgan Produktionsledare: Karin Schollin Projektledare: Mattias Ström Kundansvarig: Mattias Ström Uppdragsgivare: Cecilia Nord Varumärkesstrateg: Marcus Wenner PR-byrå: Prime PR, Electrolux PR Studio

Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Prisvärda Julgåvor Uppdragsgivare: Rädda Barnen Uppdragsgivare ansvarig: Louise Gauffin Uppdragsgivare: Pernilla Nordström Art Director: Pelle Lundquist, Emmeli Österdahl Copywriter: Stefan Pagreus, Martin Ericson, Björn Hjalmar Creative Director: Villard/Bartholf Originalare/Formgivare: Ola Lanteli, Jenny Lundgren Ateljéassistent: Ludvig Fransén, Caroline Knutsson, Kristina Tham Sterner Planner: Mehrnaz Bejne Produktionsledare: Anna Tanser Wohlin, Johanna Zetterlund/GolinHarris, Anna Axelsson Hjelm/Rebenga Projektledare: Malin Sävstam, Anna Laestadius, Johan Öhlin Digital producent: Helena Wård Teknisk producent: Tobias Löfgren Fronted flash: Mattias Eriksson/Rebenga Backend development: Robin Gavin/Rebenga PR-byrå: GolinHarris

Diplom 2011 kategori PR

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Weekday tickets Uppdragsgivare: Kungliga Operan

Byrå: Åkestam Holst Bidragsnamn: Bildkollen Uppdragsgivare: Rädda Barnen

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Rolighetsstipendiet/Hastighetslotteriet Uppdragsgivare: Volkswagen Sverige

Juryn

Frank Hollingworth (kategoriordförande), King,

Désirée Maurd, Prime PR,

Andreas Dahlqvist, DDB Stockholm,

Hanna Björk, Åkestam Holst,

Marita Kuntonen, Jung Relations,

Carl Fredrik Jannerfeldt, BBDO,

Robert Lund, Forsman & Bodenfors,

Mitte Blomqvist, Storåkers McCann,

Clas Collin, ReklamUtveckling,

Åsa Höistad Jonsgården, Eventum,

Jesper Eronn, Draftfcb.

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.