Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Snapchat testar tvingande annonser

Publicerad: 26 April 2018, 11:44

Efter att ha haft svårt att nå lönsamhet väljer Snapchat att testa sex sekunder långa och tvingande annonser i Snapchat Shows.


Ämnen i artikeln:

ReklamSnapchat

Även om Snapchats senaste kvartalsrapport pekade på att bolaget är påväg i rätt riktning så har man fortfarande inte nått någon lönsamhet.

Ett av problemen man haft är att annonsörer varit relativt ovilliga att satsa på plattformen då många användare snabbt skippar reklamen.

I ett försök att få bukt med problemen inleder man nu mindre tester av ett nytt annonsformat på sektionen Snapchat Shows, en sektion där man visar tv-liknande program, det rapporterar Digiday.

De nya annonserna kommer att vara sex sekunder långa och användare kommer inte ha någon möjlighet att hoppa över dem.

Den senaste tiden har Snapchat kritiserats för plattformens nya design.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamSnapchat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.