Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Snickers på jakt efter Sveriges galnaste hunger-bekännelser

Publicerad: 3 Augusti 2016, 09:29

Snickers nya kampanj

Foto: Kampanj

Snickers vill rädda situationer som uppstår när magen kurrar. Nu lanseras en ny kampanj som ska plocka fram svenskarnas minnen och personligheter. Vem är du när du är hungrig?


Ämnen i artikeln:

PatchworkMarsSociala medierAgencyTävlingReklamSnickers

Mars-ägda Snickers vill i sociala medier hitta svenskarna som gjort de mest galna och pinsamma sakerna på tom mage. Man letar efter deras så kallade ”hunger confessions” att dela med sig av under hashtaggen #hungerconfessions.

Som en del i kampanjen kommer loggan på ett urval av Snickers-bars att bytas ut med olika uttryck för vem du kan bli när du är hungrig. Exempelvis ”dramatisk”, ”hysterisk”, eller ”självisk”.

– Vi har de senaste åren fastslagit att svenskarna kan identifiera sig med vår slogan, att man inte är sig själv när man är hungrig. Nu vill vi gärna se vilka de är när hungern infinner sig. Alla bär på hunger confessions och vi vet att svenskarna sitter inne på många roliga och galna historier som vi bara väntar på att få ta del av, säger Helle Glibstrup, Nordisk Brand Activation Manager för Snickers, i en kommentar.

Till sin hjälp har Snickers även tagit dj:n Faustix, som till exempel ligger bakom låten ”Come Closer. Vinnaren av titeln som ”Sveriges galnaste hunger confession” får möjlighet att medverka på en privat studiosession i Warner Musics studio i Danmark. Tävlingen avgörs på Facebook av Snickers egna följare.

Bakom den nordiska kampanjen står byrån Patchwork. Pr-byrå är Agency.

– Svenskarna känner sig hemma på Facebook, och vi tror på att det sociala nätverk som finns på denna plattform gör att det blir både roligt och mysigt att dela med sig av sina ”hunger confessions”, säger Nadia Zinck Thiesen, Client Manager hos Patchwork.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.