Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Snökaos i Lotto-kampanjen

Publicerad: 17 December 2010, 12:39

Snökaos och iskyla. Det utnyttjar Svenska Spel och reklambyrån Garbergs så här.


Ämnen i artikeln:

Lotto

Svenska Spel och Garbergs slår mynt av vargavintern i nya annonser för Lotto där kunderna uppmanas att lämna in lottoraden på nätet i stället för att pulsa i snön till spelombudet.

–  400 000 svenskar har redan för vana att lämna in sina spel på nätet. Fördelarna - förutom att man slipper frysa – är bland annat att man får automatisk vinstbevakning och kan kolla statistik från tidigare dragningar, meddelar Svenska Spel och Garbergs.

Kampanjen går främst i print, men även digitalt och med en eventdel.

Teamet bakom kampanjen

Beställare: Mirriam Nilsson, Svenska Spel

Arbetsgrupp
Sebastian Smedberg  AD
Johanna Reis Copywriter
Carl Bock Digital Director
Joakim Landin  Projektledare
Birgitta Samuelsson Produktionsledare
Jacob Frisk/Roger Ranft    Formgivare

Fotograf: Kalle Gustafsson, Skarp

Mediebyrå: Carat

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Lotto

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.