Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 Februari 2013, 12:38
Gevalias nya annons.
Gevalia släpper ett nytt snabbkaffe med riktiga kaffebönor. Det illustrerar Lowe Brindfors med en visuell printannons som ska gå under våren.
Gevalias Millicano innehåller, till skillnad mot konkurrenterna, riktiga kaffebönor. Målgruppen är de som har lite "snobbigare" kaffesmak. Kampanjen lyfter därför fram kvalitetsaspekten i en väldigt visuell annons.
– Jag tycker detta är en fantastisk bild som förklarar exakt vad Millicano handlar om! Gevalia Millicano är den första innovationen inom snabbkaffe på flera år och vi vill nå ut även till de som vanligtvis inte dricker snabbkaffe, säger Malin Millbourn marknadschef för Gevalia i ett pressmeddelade.
Lowe Brindfors är Gevalias reklambyrå. Istället för att göra en beskrivande annons låter de bilden tala sitt tydliga språk.
– Millicano är en smak-innovation inom snabbkaffe och alla som provar känner verkligen skillnaden. Så istället för att berätta om processen i detalj försökte vi koka ner allt till något visuellt som kan väcka nyfikenhet kring produkten och få folk att prova, kommenterar cd Rickard Villard.
Arbetsgrupp
Lowe Brindfors: Rickard Villard, ECD David Drew, Desiré Engström och Oscar Erlandsson, Kreatörer Johan Öhlin, Projektledare Carl Ronander, Planner Mikaela Rönnberg, Producent Jesper Kewenter, Final Art Fotograf: Pål Allan /Lundlund Retuschör: Andreas Wolmer /Bildinstitutet
Kund: Malin Millbourn, Kraft Food/Mendelez
Fredrik Thambert