Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

SodaStream slår mot Returpacks kampanj – igen

Publicerad: 24 Juni 2013, 13:51

SodaStreams motkampanj mot Returpack startar i morgon

SodaStream fortsätter nu sin offensiv mot PET-flaskan och genomför en reklamkampanj som vänder på miljöbudskapen i den senaste Panta Mera-kampanjen


Ämnen i artikeln:

SodastreamReturpack

I början av juni gick Returpack ut med en reklamkampanj som visar hur mycket energi, omvandlat i vardagssysslor, man kan spara genom att panta. Affischer visade människor som fönade håret, strök skjortor och rakade sig med PET-flaskor.

Nu lanserar SodaStream en svarskampanj med budskapet att det finns ett ännu mer energieffektivt sätt att konsumera dryck än att köpa och panta PET-flaskor.

– Vi vill få människor att förstå att panta visserligen är bra, men att panta mindre är bättre. Att skippa PET-flaskan helt och istället kolsyra sin egen dryck är ett bättre alternativ för miljön, säger Daniel Dembovsky, nordisk marknadschef på SodaStream.

Det är inte första gången som SodaStream utmanar Returpack och dryckesindustrin. I slutet av förra året stoppades SodaStreams TV-reklam i Storbritannien med motiveringen att den "svartmålade" läskindustrin. Någon månad senare upprepades händelsen då TV-bolaget CBS hindrade SodaStreams planerade Super Bowl-reklam som visar hur Coca Cola- och Pepsiflaskor sprängs i bitar.

Kort därefter tog SodaStream upp kampen mot Returpack då man svarade på Panta Meras printkampanj i Stockholms tunnelbana.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

SodastreamReturpack

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.