Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 augusti 2014, 09:40
Friskis & Svettis öppnar sin fjärde anläggning vid Södermalm – Skanstull. Budskapet går ut på att tala till mottagaren på ett sätt som passar en "riktig söderbo".
Ämnen i artikeln:
Friskis & SvettisDe slangbaserade budskapen ska gå på utomhustavlor, i print, dr-utskick och den digitala tavlan på Medborgarplatsen i Stockholm samt vid Friskis & Svettis övriga anläggningar i staden.
- Nu hoppas vi att alla kisar å kvantingar, bönor och dubbelsveor hajar klyket och traskar ner till vårat sprillans gymhak i Folksams gamla barre, säger Fredrik Cabré, ansvarig för varumärke och kampanj på Friskis&Svettis Stockholm.
Kampanjen sker under vecka 34 och 35.
- Då vi i första hand riktar oss till de som bor och rör sig i området valde vi att tala till
dem på det sätt som anstår en riktig söderbo, säger Petter Nylind, copy på Volt i en kommentar.
Arbetsgrupp på Volt:
Petter Nylind, copy
Jörgen Berglund, ad
Louise Wallgren, operativ projektledare
Åsa Stjärnquist, original
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Friskis & Svettis