Reklam
Södertörn bjuder på kunskapsresa i t-banan
Publicerad: 27 mars 2014, 14:16
Blomqvist kör en reklamkampanj i tunnelbanan för Södertörns högskola där man lyfter fram forskare som deltar i en resepodd för att berätta om sin forskning på ett populärvetenskapligt sätt. Kampanjen kallas #kunskapsresan.
Ämnen i artikeln:
Blomquist & CoKB
Karl-Johan Byttner
Poddarna är 15 minuter. Det vill säga ganska lagom längd för t-baneresor till eller från jobbet.
Forskaren och författaren Fredrik Svenaeus berättar om sin bok Homo patologicus: Medicinska diagnoser i vår tid, Ann-Cathrine Jungar diskuterar europeisk högerpopulism och Mats Bergman talar om den fria marknadens svenska äldrevård.
Slutligen deltar även Paulina Rytkönen, som tar upp hur man bygger starka livsmedelsvarumärken på landet.
Gullers har varit inkopplad som strategibyrå.
Arbetsgrupp:
Klas Almén, copywriter
Git Wallander, projektledare
Ulrica Ingström. Art director
Veronika Ekeberg Grannas, produktionsledare