Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Söker Sveriges torraste person

Publicerad: 14 januari 2015, 11:44

Vill hitta en torris.

Malmöbyrån Guts & Glory söker med ljus och lykta efter Sveriges torraste person. Det gör de i en kampanj för elektronikleverantören Wilfa för att sälja fler luftfuktare.


Ämnen i artikeln:

Guts & Glory

I samband med att vintern ger torrare luft inomhus drar Wilfa igång sin kampanj för luftfuktare – för att ge fukt till hud, hår, blommor och möbler.

– Luftfuktare är lite anonyma och det är inte så många som vet vilken nytta de egentligen gör. Vi ville hitta en kul vinkel på det hela för att få folks uppmärksamhet, säger Ivan Matanovic, cd och copy på Guts & Glory.

Tillsammans med byråns ad Luong Lu har han tagit fram kampanjen.

Tävlingen "Sveriges torraste person" anordnas för att Wilfa vill föra fram ordet "torr" på agendan och går ut på att man ska dra sina torraste skämt på kampanjsajten. Vinnarna vinner luftfuktare och har möjlighet att få vara med i finalen som äger rum i februari.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Guts & Glory

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.