Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sökes: Sveriges bästa reklam

Publicerad: 10 augusti 2009, 13:16

Sveriges Kommunikationsbyråer går ut med en uppmaning till sina medlemmar: Skicka in era bästa exempel på kommunikation – som är smart, snygg och levererat resultat. – Vi ska bli en opartisk ambassadör för hela branschen, säger Björn Rietz, vd på Sveriges Kommunikationsbyråer.

Ämnen i artikeln:

Sveriges KommunikationsbyråerBjörn Rietz

PW

Peter Willebrand


Björn Rietz, vd på Sveriges Kommunikationsbyråer.

Björn Rietz första punkt på sin agenda som vd för Sveriges Kommunikationsbyråer är att lyfta kommunikationens betydelse, i både näringslivets och samhällsekonomins näringskedja.

Nu går han ut med en uppmaning till sina närmare 300 medlemmar att skicka in egna case där reklamen verkligen bidragit till att förändra affären.
– När jag själv är ute och föreläser får jag ofta kommenterar kring reklam, som folk sett och gillat. Många ser reklam som en kul grej, men oerhört få vet något om vilken effekt den har. Jag brukar till exempel berätta att den roliga Ipren-mannen ökade försäljningen 460 procent på tolv månader – utan att kannibalisera på Treos marknadsandelar.

Björn Rietz och hans medarbetare kommer att sortera ut ett antal case som representerar hela branschen.
– Vi ska ha med alla discipliner, från dr till pr. Allt presenteras enligt den klassiska principen: problem, lösning och resultat.

Den goda exemplen ska användas i presentationer och föredrag för näringsliv, organisationer och media, och vara sökbara genom förbundets webbplats.

Ska ni göra något mer i den här riktningen den närmaste tiden?
– Det är vår första stora satsning i höst, men det kommer fler aktiviteter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev