Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sökguru till Honesty

Publicerad: 9 november 2009, 13:00

Ny delägare på nystartade reklambyrån Honesty: Sökmotorexperten Simon Sundén. – Det är pusselbiten som saknats, säger vd:n Walter Naeslund.


Ämnen i artikeln:

HonestyWalter Naeslund

Simon Sundén.

Walter Naeslund säger att man nu får in nödvändig kompetens inom sökmarknadsföring.

Naeslund ser Simon Sundén som en av Nordens främsta experter på att skapa trafik från sökmotorer och sociala medier.

Simon Sundén blir ”Digital Director” och går in som en av fem delägare. De övriga är Walter Naeslund (VD), Emil Clase (Client Director), Martin Marklund (Creative Director) och Petrus Kukulski (Creative Director).

Honesty ser sig som en ”strategisk reklambyrå som sammanför den klassiska reklambyrån med avancerad digital marknadsföring”.

–  En stor del av sökmarknadsföringen & SEO (sökmotoroptimering) börjar redan hos reklambyrån. Att exempelvis generera relevanta länkar är en av de viktigaste nycklarna till framgångsrik sökmarknadsföring, och vassa reklamkreatörer skapar här sockerbitar som drar till sig oerhört många länkar. Det är den pusselbiten som saknats i den klassiska sökbranschen, och det är dags att vi börjar jobba tillsammans, säger Simon Sundén i ett pressmeddelande.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

HonestyWalter Naeslund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.