Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sol, stormvind och vatten i ny E.ON-kampanj

Publicerad: 11 April 2017, 07:38

Foto: Kampanjbild

E.ON lanserar konceptet "Nu förnyar vi Sverige" och lovar att leverera enbart förnybar och återvunnen energi till 2025.


Ämnen i artikeln:

ReklamE.ON

Första steget i konceptet "Nu förnyar vi Sverige" är en kampanjfilm framtagen av M&C Saatchi Stockholm. I filmen "återvinner" artisten El Perro Del Mar Carolas schlagerklassiker "Fångad av en stormvind". Den nya versionen är producerad av Petter Winnberg.

– Vår största utmaning är att få konsumenter att engagera sig i energi – och framförallt förnybar energi. Viljan att påverka klimatet och leva hållbart finns, men kunskapen om den skillnad som förnybar och återvunnen energi gör är låg, och det vill vi ändra på. Lanseringskampanjen är en episk hyllning till de förnybara energikällorna sol, vatten och stormvind. I kommande kampanjer kommer vi sen att förnya Sverige bit för bit på ett lustfyllt, oväntat sätt genom story doing. Det kommer att bli äkta, ärligt och transparent, säger Karin Rosell, head of brand and marketing E.ON Sverige.

I de kommande kampanjfilmerna kommer ytterligare artister att tolka sina favoritlåtar, låtar som samlas i en Spotify-lista.

– Att förnya "Fångad av en stormvind", en låtklassiker med rötter ända in i den svenska folksjälen, är en metafor för det arbete vi nu kommer att göra för att förnya Sverige bit för bit. Vi gör en jätteomställning internt och nu vill vi få med oss alla som bor i landet för att nå ett Sverige som drivs av 100 % förnybar och återvunnen energi, fortsätter Karin Rosell.

E.ON kommer även att lansera en ny, global design i samband med det nya konceptet, designen är framtagen av MetaDesign i Berlin.

Kund: Karin Rosell, Head of Brand and Marketing, E.ON Sverige
Åsa Bohman, Group Manager Consumer, E.ON Sverige
Sarah Kullin, Market Communication Manager Consumer, E.ON Sverige
Kreativ byrå: M&C Saatchi Stockholm
Media: Carat
Digital: KAN
Regi: Oskar Wrangö/Camp David
Byråproducent: Marie Brusewitz
Produktionsbolag: Camp David
Artist: El Perro Del Mar
Musikproducent: Petter Winnberg
Music supervisor: Linus Bramford/Ohlogy
Design: MetaDesign, Berlin

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamE.ON

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.