Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sommarens hetaste kampanj

Publicerad: 1 juli 2010, 09:48

Riksförbundet för sexuell upplysning (RFSU) kickar igång sommarens hetaste kampanj som ska inspirera till att fler ska börja använda kondom. Bakom kampanjen ligger Naked och Perfect Fools.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsRFSUNakedOttoboni

Ligg dig till en bättre värld – det uppmanar RFSU till i sin nya kampanj Kondomkampen, signerad Naked och Perfect Fools. Kondomkampen är en sajt där man ska inspireras till att använda kondom oftare och på så sätt bidra till en bättre värld.

När du ligger med kondomer från RFSU är du nämligen med och bidrar ekonomiskt till RFSUs arbete med sexualupplysning och opinionsbildning.

Hittills har 374 201 stycken kondomer använts i kondomkampen – där besökaren kan göra en personlig sexig film som utspelar sig i baksätet på en bil, på klubbtoaletten, på picknicken, eller på kontoret.

Kampanjsiten är integrerad i RFSUs kondomsite, skapad av Ottoboni.

Nakeds ansvariga kreatör Christoffer Dymling går i nedan klipp i bräschen för att kåta upp den svenska reklambranschen och uppmuntrar alla till att vara en del av kampen:

http://kampanj.rfsu.se/sverige/kondomkampen/knullrullen.aspx?id=73e7d6ec2b4740e3872406530f230a873

(P.S. Christoffer Dymling finns på Facebook.)

Fakta

Naked Communication:

Ansvarig kreatör: Christoffer Dymling
Kreatör: Fatih Okan
Kreatör: Mikael Lekström
Frilansande kreatör: Jonas Frank
Kundansvarig: Fredrik Svensson
Produktionsledare: Anna Wallin

Perfect Fools:
Designer: Alexander Radsby
Art Director: Mattias Mattisson
Motion designer: Martin Hammarberg
Creative Director: Tony Högqvist
Programmerare: Björn Uppeke, Max Holdaway
Technical Director: David Genelid
Copywriter: Marcus Evertsson
Kundansvarig: Tony Sajdak
Projektledare: Sara‐Lee Rost
Filmproduktionsbolag: Bright Films

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.