Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sonos vill få oss att börja prata igen

Publicerad: 9 Februari 2017, 13:39

Foto: Pressbild

Sonos lanserar idag kampanjen "Wake up the silent home". Syftet med kampanjen är att få folk att fylla deras allt tystare hem med musik. Kampanjen är producerad av New York-byrån Anomaly.


Ämnen i artikeln:

ReklamJung Relations

Du har själv suttit där. Gamnacke ner i mobilen medan din partner eller familj gör samma sak. Förra året genomförde Sonos en studie som visade hur musik påverkar våra relationer och hur vi mår. Resultaten visade att musik får oss att umgås mer, ha mer sex och prata mer med varandra. De visade också att de tillfrågade samtidigt ville förändra vårt anti-sociala beteende.

Med sin nya kampanj "Wake up the silent home" vill Sonos hjälpa kunderna att förändra det här beteendet.

– Sonos har alltid jobbat för att fylla hem med bra ljud och musik, något som vi vet får oss att må bättre och som gynnar våra relationer. Med den här kampanjen vill vi inte bara få folk att prata om fenomenet utan också vara drivande i att hitta och föreslå lösningar, säger Ninni Lindertz, nordisk marknadschef på Sonos.

Kampanjen är producerad av amerikanska Anomaly.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamJung Relations

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.