Reklam
Sony Bravias första film med nya byrån
Publicerad: 21 april 2010, 06:29
Barn, drömmar och fotboll. Här första filmen för Sony Bravia sedan Sony bytte ut Fallon London mot Anomaly.
MH
Magnus Helander
Det blev en mindre chock när Sony förra året bestämde sig för att avsluta samarbete med Fallon London. Ett samarbete som gjorde djupa avtryck i form av filmer som Balls och Paint.
Ny byrå blev amerikanska Anomaly som jobbat med kunder som Converse och Diesel.
Första stora tv-kampanjen handlar inte direkt om tv-apparaterna Bravia utan om att det är möjligt att koppla upp tv:n mot internet.
Temat är småkillar som spelar fotboll på VM-stadium eller de upplever det så i vilket fall. I den andra filmen spelar småkillarna AC/DC-låten Thunderstruck inför en fullsatt konsertlokal som på slutet förvandlas till ett vanligt vardagsrum. Bara fantasin kan sätta gränser.
Filmerna har även den nya payoffen ”make.belive” som ersatt ”like.no.other”.