Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sony Bravias första film med nya byrån

Publicerad: 21 April 2010, 06:29

Barn, drömmar och fotboll. Här första filmen för Sony Bravia sedan Sony bytte ut Fallon London mot Anomaly.


Ämnen i artikeln:

FallonAnomaly

Det blev en mindre chock när Sony förra året bestämde sig för att avsluta samarbete med Fallon London. Ett samarbete som gjorde djupa avtryck i form av filmer som Balls och Paint.

Ny byrå blev amerikanska Anomaly som jobbat med kunder som Converse och Diesel.

Första stora tv-kampanjen handlar inte direkt om tv-apparaterna Bravia utan om att det är möjligt att koppla upp tv:n mot internet.

Temat är småkillar som spelar fotboll på VM-stadium eller de upplever det så i vilket fall. I den andra filmen spelar småkillarna AC/DC-låten Thunderstruck inför en fullsatt konsertlokal som på slutet förvandlas till ett vanligt vardagsrum. Bara fantasin kan sätta gränser.

Filmerna har även den nya payoffen ”make.belive” som ersatt ”like.no.other”.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

FallonAnomaly

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.