Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sony Ericsons mystiska Xperia-kampanj

Publicerad: 23 september 2008, 06:24

I går började lanseringen av Sony Ericssons nya Windowsmobil Xperia. Digitala byrån Dare i London har gjort kampanjen "Who is Johnny X?".


Allt är mycket mystiskt och leder in till sajter med obegriplig text och bilder på gamla Craydatorer.

Om Microsofts Windowsreklam är svår är Sony Ericssons kampanj för nya Xperia direkt svårtillgänglig.

Kampanjen började i går och bygger på nio actionladdade filmer där Johnny X försöker pussla samman sitt liv med sin Xperiamobil efter att han blivit kidnappad av ett gangstergäng. Filmerna har tydliga drag av filmen Memento.

Kampanjen utgår från sajten Whoisjohnnyx.com och produceras av digitala byrån Dare.

Kampanjen kommer även gå i mobilt och på videosajter.

Se filmen nedan:

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.