Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Sony Ericsson har ett förtroendeproblem"

Publicerad: 6 april 2011, 08:51

I veckan lanserade Sony Ericsson sin nya smartphone-modell Xperia Arc. Telefonen marknadsförs genom reklamfilm, på webben och i butik och sägs vara en fullskalig iPhone-utmanare. – De har ett förtroendeproblem i och med att de gått ut tidigare och sagt samma sak. Nu har de ett jättejobb att bevisa att de faktiskt har en riktig utmanare, säger Daniel Sjöholm, chefredaktör på tekniktidningen M3 Digital World, till Resume.se.


Sony Ericssons Xperia Arc-kampanj kommer att synas på tv, bio, webb, utomhus och i butik och är framtagen av reklambyrån Storåkers McCann.

Joakim Liljedahl, nordisk marknadsdirektör på Sony Ericsson:
– I Norden genomför vi satsningen på Xperia Arc som ett led i att öka  närvaron och ta position på den allt viktigare marknaden för high end  smartphones. Vi lanserar samtidigt Xperia Play i ett antal andra  kanaler, säger han i ett pressmeddelande.

– Xperia Arc och Xperia Play, som båda har släppts nyligen, är två jättebra telefoner, vilket är väldigt positivt för Sony Ericssons del. Problemet är att Sony Ericsson redan har ett förtroendeproblem i och med att de gick ut så tidigt och sa att de hade en iPhone-utmanare i modellen Xperia X10, som inte alls kom upp i iPhone:s klass överhuvudtaget, säger Daniel Sjöholm, chefredaktör på tekniktidningen M3 Digital World, till Resume.se.

Han fortsätter:

–Varumärket fick sig en törn och många blev väldigt besvikna över X10:an. Nu har Sony Ericsson ett jättejobb att försöka bevisa att de faktiskt har en riktig utmanare.

Sony Ericssons reklamfilm för nya Xperia Arc:

Malin Carlehäll

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.