Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sony Mobile och Kanal 5 i reklamfilmssamarbete

Publicerad: 3 december 2012, 15:30

Sony Mobile har köpt reklamutrymme i anslutning till Kanal 5:s populäraste program. I filmerna samspelar så kallade tickers för kommande program med handlingen i reklamfilmen.


Ämnen i artikeln:

CP+B EuropeKanal 5

I Sony Mobiles senaste kampanj för Xperia V spelar Kanal 5:s programgrafik en betydande roll. I samarbete med SBS TV har Sony köpt reklamplats i direkt anslutning till några av kanalens populäraste program. I filmerna interagerar kanalens så kallade tickers för kommande program med handlingen i reklamfilmen.

– Smartphones är ett av våra mest använda vardagshjälpmedel och en såpass dyr produkt bör såklart vara vattentålig. Olyckor händer hela tiden och är det inte en soya-latte så är det en programskylt som ställer till det, säger Martina Johansson, Nordisk marknadschef på Sony Mobile

Det annorlunda greppet att använda redaktionellt material var inget som skrämde Kanal 5.

– Kanal 5 är Roligare TV och kan vi vara lekfulla, nytänkande och innovativa även i reklamblocken känns det såklart bara kul med en sådan här lösning, säger Fredrik Ragell, creative development manager på SBS TV.

Regissör till de nya filmerna är Daniel Eskils på Acne Production och reklambyrå är CP+B.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CP+B EuropeKanal 5

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.