Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sony och Fallon lanserar ny storfilm

Publicerad: 13 mars 2008, 07:31

Sony och Fallon London gör ännu en gigantisk reklamfilm. Den här gången dränker man Miami i såpbubblor.


250 000 färgade bollar i San Francisco, tusentals liter med färg i Glasgow och ett par ton med modellerakaniner i New York.

Fallon Londons reklamfilminspelningar för Sony Bravia har blivit gigantiska event som blir lika mycket uppmärksammade som filmerna.

Kaninerna i New York var Fallons sista film för Sonys lcd-tv Bravia. Nu ska byrån göra en film för Sonys digitalkameror och fortsätter på det kolossala formatet med temat Like No Other.

Den här gången åkte man till Miami, byggde världen största skummaskin som kan skapa ”designbubblor” och ska under en veckas filmande pumpa ut 460 miljoner liter såpbubblor i ett par ockuperade kvarter.

200 miamibor har försetts med kameror och skickats ut i såpbubblehavet.
– Vi åkte hit utan att veta exakt vad som skulle hända men reaktionerna har varit magiska. Folk har reagerat bra på skummet och dras till skummet hela tiden. Barn gör änglar i skummet och det verkar som alla vill röra vid bubblorna och ta bilder, säger Simon Ratigan som regisserar filmen.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.