Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SOS Barnbyar släpper bok med Spoon

Publicerad: 20 november 2012, 06:47

I den nya boken "Affärsaktivisten" uppmanar SOS Barnbyar till krafttag inom hållbart företagande och socialt ansvar. Den har gjorts i samarbete med contentbyrån Spoon och är en del i ett större samarbete som även innefattar tidningar och filmer.


Ämnen i artikeln:

SOS BarnbyarSpoon

Boken som släpps i dag är skriven av SOS Barnbyars generalsekreterare  Anna Ryott i samarbete med journalisten Ulrika Hotopp. I boken möter  Anna Ryott några av Sveriges stora näringslivsprofiler, däribland Alice  Bah Kuhnke, Antonia Ax:son Johnson, Micael Dahlén och Claes Ekström.

– Spoon har varit ett stort stöd för oss i vår kommunikation på detta  viktiga område, och i samband med ett av våra samtal om CSR och mina  erfarenheter av att arbeta med detta föddes idén till att sammanfatta  tankarna i en bok. Dessutom brinner de för vår fråga och är oerhört  engagerade, säger Anna Ryott i en kommentar.

Boken är en del i ett större samarbete där Spoon sedan två år tillbaka  tar fram redaktionella produkter i form av tidningar och filmer.

– Bokens viktigaste uppgift är att inspirera fler beslutsfattare att bli  affärsaktivister, som det framgår i boken lönar det sig både på kort  och lång sikt att ta ett större ansvar för både människor och miljö,  säger Gabriella Wiiala, account director på Spoon i en kommentar.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

SOS BarnbyarSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.