Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SOS Barnbyar till Åkestam Holst

Publicerad: 17 mars 2011, 08:36

Reklambyrån Åkestam Holsts blir SOS Barnbyars nya huvudbyrå. Byrån ska bland annat hjälpa organisationen att skapa nationella insamlingskampanjer för utsatta barn och familjer i världens fattigaste länder.


Ämnen i artikeln:

Göran ÅkestamÅkestam HolstSOS Barnbyar

Göran Åkestam. Foto: Sören Andersson.

Åkestam Holst har valt att fokusera på utsatta barn i sitt CSR-arbete, i samarbete med SOS Barnbyar.

– Vårt dagliga, strikt kommersiella arbete bidrar förhoppningsvis generellt till samhällsekonomin. Som ett komplement till det vill vi utnyttja vår kommunikativa talang till att mer konkret och direkt göra skillnad för de som är mest utsatta. Och i det sammanhanget känns SOS Barnbyar just nu som det bästa alternativet. De har tydliga visioner, de är effektiva med insamlade medel och de arbetar långsiktigt, säger Göran Åkestam, vd på Åkestam Holst, i ett pressmeddelande.

Byråns första uppdrag blir en insamlingskampanj nu till våren där organisationen ska lansera ett nytt sätt för privatpersoner att ge bidrag.

– Vi är väldigt glada att en av Sveriges mest kreativa byråer vill bjuda på sin kompetens och kraft för att ge fler utsatta barn en bättre start i livet. Tack vare detta kommer vi att ännu bättre kunna ge dessa barn en starkare röst och visa vilken skillnad varenda skänkt krona gör för dem, säger Elisabet Stahlenius, kommunikationschef på SOS Barnbyar.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.