Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sött och surt för Klirr: Scan ut — Findus in

Publicerad: 22 Mars 2013, 15:18

Anders Hasselstrand.

Foto: Resumé.

Klirr har redan tappat stora delar av Scan-uppdraget till DDB, och kommer sannolikt att förlora den sista delen inom kort. Men förlusten kompenseras av en kundvinst: krisdrabbade Findus.


Ämnen i artikeln:

KlirrFindusScan

Som Resumé skriver i veckans tidning breddar DDB Stockholm sitt erbjudande med en retailavdelning. Därmed tar de över stora delar av Scan-uppdraget som tidigare har legat hos Klirr.

Klirr har fortfarande kvar en liten del av sitt uppdrag för Scan, nämligen kommunikationen mot kunderna inom bland annat hotell och restaurang. Men vd Anders Hasselstrand tror att de kommer tappa den delen också inom en snar framtid.
– Så är det nog, säger han.

Byrån, som ifjol tappade Telia och tvingades säga upp personal, kommer inte behöva vidta ytterligare åtgärder den här gången. Nu är det nämligen klart att de vinner uppdraget som Findus nya huvudbyrå. Klirr har gjort bolagets senaste reklamfilmer, men det har inte varit spikat att de tar över efter King.  
– Det är ett väldigt spännande uppdrag. Internt på Findus finns det ett väldigt jävlar-anamma och en väldigt stark vi-känsla efter allt som har hänt, säger Ander Hasselstrand.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

KlirrFindusScan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.