Reklam
Spara tid: Här är byrån där man tidrapporterar på toan
Publicerad: 14 november 2017, 08:29
Det finns pionjärer och det finns pionjärer. BBDO har hittat ett sätt att få sina anställda att tidrapportera – genom att kombinera det med ett toabesök.
Time$hits, är ett initiativ från BBDO Canada som tar vara på de 18 minuter som annars spenderas på toaletten, varje dag. Enligt byråns beräkningar är det mer tid än vad det tar att färdigställa timrapporten.
Tänk dig vilket paradis. Du smiter inte bara från jobbet när ångesten blir för påtaglig och kollegorna fyller dig med irritation, du placerar också det tråkigaste som finns där det hör hemma. Men det kan också ses som en absurd åtgärd i en stressad värld där återhämtningen borde vara helig,
OBS: Time$hits är så klart en parodi som genomfördes i samband med Strategy magazines tävling och evenemang Agency of the Year i förra veckan. Stark samhällssatir.
Se videon på AdWeek.