Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 januari 2015, 07:58
Affisch för tävlingen.
För åttonde året arrangerar Fortum Värme sin tävling för bostadsrättsföreningar. I år slår de på stora trumman med en bred kampanj. Förstapriset är en food truck.
Tävlingen pågår från 1 februari till 31 mars. Den BRF som lyckas spara mest energi under perioden vinner en egen food truck under en helgdag.
För att få så många som möjligt att delta marknadsförs tävlingen med en större utomhuskampanj, samt en app där de tävlande kan få tips om hur de kan hushålla med strömmen.
Reklambyrån Garbergs och pr-byrån Springtime ligger bakom kampanjen som rullas ut i dag.
Uppdragsgivare
Marknadsföringschef – Ebba Jemt, Projektledare: Anna Andersson
Arbetsgrupp Garbergs
Projektledare: Jan Lindforss Produktionsledare: Anna Ohlsson/Ylva Lindahl AD: Erik Dagnell Copy: Per Forssberg Original: Roger Blomqvist Fotograf: Peter Alendahl/AgentBauer
Fredrik Thambert