onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sparpaket på Daniel Wellington och Na-kd – är det sagan om influencerstrategins död?

Tvärnit och sparpaket. Daniel Wellington och Na-kds enorma tillväxt har historiskt tillskrivits influencer marketing. Nu är de två av de bolag som varslat under våren. Innebär nedgången att Instagram-strategin inte fungerar längre? Vi har pratat med tre experter om: ✓ vanliga missen som skapar kortsiktig tillväxt ✓ hur bolagen bör agera framåt ✓ varför spårbara länkar och unika rabattkoder inte räcker längre.

Publicerad: 22 juni 2022, 12:31

Alicia Price

alicia.price@resume.se

Daniel Wellington och Na-kd har på många sätt varit pionjärer inom influencer marketing i Sverige. Med hashtaggen #DWpickoftheday lyckades klockmärket Daniel Wellington engagera tusentals människor på Instagram, både influencers och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingNyheterDaniel WellingtonNa-kdEmma BlomJohannes GustavssonCamilla GervideInstagramReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev