Sparpaket på Daniel Wellington och Na-kd – är det sagan om influencerstrategins död?
Tvärnit och sparpaket. Daniel Wellington och Na-kds enorma tillväxt har historiskt tillskrivits influencer marketing. Nu är de två av de bolag som varslat under våren. Innebär nedgången att Instagram-strategin inte fungerar längre? Vi har pratat med tre experter om: ✓ vanliga missen som skapar kortsiktig tillväxt ✓ hur bolagen bör agera framåt ✓ varför spårbara länkar och unika rabattkoder inte räcker längre.
Alicia Price
Daniel Wellington och Na-kd har på många sätt varit pionjärer inom influencer marketing i Sverige. Med hashtaggen #DWpickoftheday lyckades klockmärket Daniel Wellington engagera tusentals människor på Instagram, både influencers och
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.