torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sparpaket på Daniel Wellington och Na-kd – är det sagan om influencerstrategins död?

Tvärnit och sparpaket. Daniel Wellington och Na-kds enorma tillväxt har historiskt tillskrivits influencer marketing. Nu är de två av de bolag som varslat under våren. Innebär nedgången att Instagram-strategin inte fungerar längre? Vi har pratat med tre experter om: ✓ vanliga missen som skapar kortsiktig tillväxt ✓ hur bolagen bör agera framåt ✓ varför spårbara länkar och unika rabattkoder inte räcker längre.

Publicerad: 22 juni 2022, 12:31

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Daniel Wellington och Na-kd har på många sätt varit pionjärer inom influencer marketing i Sverige. Med hashtaggen #DWpickoftheday lyckades klockmärket Daniel Wellington engagera tusentals människor på Instagram, både influencers och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Daniel WellingtonNa-kdEmma BlomJohannes GustavssonCamilla GervideInfluencer marketingInstagramNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev