Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Specsavers "suddiga" kampanj

Publicerad: 19 november 2010, 10:17

Optikkedjan Specsavers ut i en ny kampanj, för att samla in glasögon.
Kampanjen går upp i början av december i form av suddiga objekt från Tanzania.
Bakom står Saatchi & Saatchi.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiSpotlight PRSpecsavers

Köp nya glasögon, och lämna in dina gamla. Det är tanken i Specsavers nya kampanj för att samla in glasögon till tredje världen.

Under en begränsad period under december får alla som handlar glasögon på Specsavers 300 kronor i rabatt om de samtidigt lämnar in sina gamla glasögon. För varje kund som köper glasögon under kampanjperioden skänker Specsavers sedan 3 kronor till frivilligorganisationen Lions – som i sin tur använder pengarna till resebidrag för optiker som skall åka med och prova ut glasögon i länder där behov av glasögon är stort.
Tanken är att samarbetet ska upprepas i december månad varje år.

– Det ligger centralt i vår affärsidé att synvård och synhjälpmedel ska vara tillgängligt för alla – inte bara för dem som har råd – och det är precis vad den här kampanjen handlar om. Våra kunder får nya glasögon till ett riktigt bra pris samtidigt som deras köp faktiskt förändrar någons liv i Tanzania, säger Neil Hamilton, Sverigechef på Specsavers i ett pressmeddelande.

Annonserna, som består av suddiga objekt från Tanzania, börjar synas i medierna den 6 december. Saatchi & Saatchi står bakom utförandet. Specsavers pr-byrå är Spotlight pr.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.