Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Spela din egen Dancing Queen

Publicerad: 20 maj 2013, 07:58

En mikrokampanj med elpiano utanför Dramaten gör reklam för Abba-muséet.


Utanför Dramaten kan alla få en försmak av "ABBA The Museum". Det är bara att slå sig ner vid pianot och spela sin version av Dancing Queen.

ABBA The Museum är en interaktiv upplevelse - besökaren kan t.ex. se hur man ser ut i ABBAs legendariska scenkostymer, mixa låtar och uppträda på scen tillsammans med deras hologram.

Sedan en tid tillbaka kan man öva inför sitt besök på museet i en specialbyggd yta från JCDecaux vid Dramaten. Bakom kampanjen står SWE, som gör allt varumärkes- och kampanjarbete för ABBA The Museum.

– Allt vi gör är på temat att man ska bli den femte medlemmen av ABBA. Konceptet är starkt att jobba med eftersom det visar vad som är unikt med ABBA The Museum, säger Christina Ericson, projektledare på SWE.

Arbetsgrupp SWE:
Andreas Hellström, Johan Skogh, Björn Schumacher, Anders Nyberg, kreatörer
Oscar Snidare, formgivare
Anette Hildebrandt, produktionsledare
Christina Ericson, projektledare

Utomhuslösning, JCDecaux:

Anna-Cecilia Jonsson Mathias Ewert

Utomhuslösning, Havelle:
Tobbe Christell

Ansvariga uppdragsgivare:
Mattias Hansson och Catarina Falkenhav

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.